ПОЛЬСЬКЕ КІНО ТА АКТОРИ В РАДЯНСЬКІЙ ДІЙСНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.35433/history.111819Ключові слова:
кіно, Польща, Радянський Союз, ідеологія, «польська кіношкола», «кіно морального неспокою», актори, радянська дійсністьАнотація
У статі розглянуто передумови та особливості поширення польського кіно в Радянському Союзі у другій половині 60 – першій половині 80-х рр. ХХ ст. Зазначено, що поширенню польського кінематографу сприяла державна політика щодо співпраці з соціалістичною Польщею, але лише в межах, визначених радянською державною цензурою. Розкрито зміст та характерні риси художніх напрямів польського кіно соціалістичної епохи: «польська кіношкола» (1956-1961 рр.), «кіно морального неспокою» (1975-1981 рр.). На основі відгуків, визначено, що кінострічки польського виробництва викликали інтерес серед глядачів та радянських кінокритиків. А представники польської акторської школи стали справжнім кумирами: радянські режисери запрошували їх до співпраці, глядачі наслідували зовнішній вигляд та поведінку їх героїв.Посилання
Маркулан Я.К. Кино Польши. Л.-М.: Искусство, 1967. 292 с., с.79
Народное хазяйство СССР в 1982 г. Статистический ежегодник/ ЦСУ СССР.-М.: Финансы и статистика, 1983. - 574 с.
Отзовник. Фильм «Знахарь»// https://otzovik.com/review_929936.html
Плахов А.С. Всего 33 звезды мировой кинорежиссуры// https://www.e-reading.club/chapter.php/136498/14/Plahov-Vsego_33_zvezdy_mirovoii_kinorezhissury.html
Польские красавицы. Кино с акцентом http://www.tvc.ru/channel/brand/id/2506/show/episodes
Рубанова И.И. Гдыня-2009. Польское кино – фестиваль и кинематография// http://kinoart.ru/archive/2009/10/n10-article19
Рубанова И.И. Польское кино. 1945-1965. Наука.1966-212 с.илл.
Соболев Р.П. Встреча с польським кино. М.: БПСК. 1967.104 с.
Усачев М. Назад в СССР: иконы стиля советских женщин// Женский журнал «Апрель». http://april-knows.ru/kartoteka/sssr_ikony_stilya_sovietskih_genshin/
Федоров А.В. Польский кинематограф в зеркале советской и российской кинокритики // Медиаобразование. 2016. № 2. https://cyberleninka.ru/article/n/polskiy-kinematograf-v-zerkale-sovetskoy-i-rossiyskoy-kinokritiki
Ховайба Н. Ідеологічна складова українського радянського кінематографу середини 1960- середини 1980 років// Етнічна історія народів Європи : збірник наукових праць / Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. – Київ, 2009. – Вип. 29. – С. 95-99, с.96
Черненко М.М. «Защитные цвета»// http://chernenko.org/335.shtml]
Черненко М.М. Анджей Вайда// Советский экран. 1964. № 12
Черненко М.М. Десять из 430// http://chernenko.org/116.shtml
Що Польща, що кіно? В Україні триває «золота осінь» польського кінематографу https://detector.media/production/article/130814/2017-10-11-shcho-polshcha-shcho-kino-v-ukraini-trivae-zolota-osin-polskogo-kinematografu/
Lubelski Tadeusz. Kino Moralnego Niepokoju // „Słownik filmu”, red. Rafał Syska, Krakowskie Wydawnictwo Naukowe, Kraków 2010. http://www.akademiapolskiegofilmu.pl/pl/historia-polskiego-filmu/artykuly/kino-moralnego-niepokoju/321
Lubelski Tadeusz. Polska Szkoła Filmowa // Encyklopedia kin, Kraków 2003 http://www.akademiapolskiegofilmu.pl/pl/historia-polskiego-filmu/artykuly/polska-szkola-filmowa/215
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Олена Василівна Цимбалюк
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).