МУЛЬТИКУЛЬТУРНА ОСВІТА ЯК ЗАСІБ РОЗ’ВЯЗАННЯ МІЖКУЛЬТУРНИХ ПРОТИРІЧ: PRO ET CONTRA

Автор(и)

  • Костянтин Анатолійович Яценко Житомирський військовий інститут ім. С. П. Корольова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.35433/history.111827

Ключові слова:

мультикультуралізм, педагогічні освітянські моделі, історична пам'ять, міжкультурний діалог, мультикультурна освіта

Анотація

У статті досліджується сутність та зміст поширених в світовій практиці мультикультурних педагогічних парадигм. З соціально-філософських позицій проводиться аналіз перспектив упровадження у вітчизняний освітянський простір мультикультурних педагогічних моделей як інструмента толерантизації міжкультурних відносин між Україною та Польщею. Зважаючи на специфіку українського соціуму, в систему вітчизняної освіти пропонується залучати елементи мультикультурних педагогічних моделей Дж. Бенкса та С. Ньєто.
Розглядається проблема виникнення міжкультурних протиріч в контексті існування історичної пам’яті окремих індивідів та нації як джерела конфліктів. Пропонуються шляхи розв’язання цієї проблеми.
Визначаються пріоритетні напрями втілення в життя мультикультурних програм в організацію навчально-виховного процесу на рівні навчальних закладів, культурно-просвітницьких центрів, сім’ї, церкви, громадських обєднань, засобів масової інформації.

Біографія автора

Костянтин Анатолійович Яценко, Житомирський військовий інститут ім. С. П. Корольова

к.філос.н,  старший викладач кафедри військової підготовки офіцерів запасу

Посилання

Возняк Т. Про сьогоднішній стан українсько-польського діалогу щодо питань історичної політики Електронний ресурс] / Тарас Возняк // Zaxid.net: (10.07.2018) – Режим доступу : https://zaxid.net/pro_sogodnishniy_stan_ukrayinsko_polskogo_dialogu_ shhodo_pitan_istorichnoyi_ politiki_n1461151

Касьянов Г.В. Історична пам'ять та історична політика: до питання про термінологію й генеалогію понять / Г.В. Касьянов // Український історичний журнал. – 2016. – № 2. – С. 118 -- 137.

Уолцер М. О терпимости / М. Уолцер; пер. с англ. И. Мюрнберг]. – М. : Идея-Пресс, 2000. – 160 с.

Якса Н. В. Професійна підготовка майбутніх учителів: теорія і методика міжкультурної взаємодії в умовах Кримського регіону : монографія / Н. В. Якса. – Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2008. – 552 с.

Bourget J. Development of Polycentric Consciousness: A Model for Multicultural Education / J. Bourget. – N.-Y. : New York University Press, 1998. –259 p.

Kymlicka W. Politics in vernacular: Nationalism, Multiculturalism and : Citizenship / W. Kymlicka. – Oxford : Oxford University Press, 2001. – 400 p.

Nieto S. Affirming Diversity: The Sociopolitical Context of Multicultural Education / S Nieto. – N.Y. : Longman, 1992. – 496 p.

Habermas J. Justification and Application. Remarks on Discourse Ethics/ J. Habermas. – Cambridge (MA): MIT Press, 1993. – 278 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-01

Номер

Розділ

КУЛЬТУРА, РЕЛІГІЯ, НАЦІОНАЛЬНА БЕЗПЕКА ТА ПРОПАГАНДА В КОНТЕКСТІ СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ