ГЕНДЕР НА СЦЕНІ: ДРЕГ КОРОЛЕВИ ТА ПЕРФОРМАТИВНА ЖІНОЧНІСТЬ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35433/history.112033%20

Ключові слова:

фемінність, дрег, дрег культура, гендер, гендерна перформативність

Анотація

У статті запропоновано дослідження перформативної природи гендеру, яку активно відтворюють у своїх перформансах дрег королеви, а також проаналізовано дрег культуру в євро-американському соціокультурному та політичному просторі. У дослідженні окресленно історичну традицію зображення жіночности на сцені, починаючи із Стародавньої Греції і до наших днів. Метою цього дослідження є дослідження еволюції жіночих ролей у європейському та американському суспільствах, та вплив цих трансформацій на дрег-культуру, а також визначення позиції дрег-перформативної фемінности в межах сучасних феміністичних та квір-теорій. За основу методології дослідження взято системний підхід до вивчення суспільно-політичних та соціально­культурних явищ у їх розвитку й взаємозв’язку, що ґрунтується на принципах науковості та об’єктивности. В ході написання роботи були використанні порівняльно-історичний, критичний та хронологічний методи, а також феміністичний і гендерний підходи, що ґрунтуються на теорії гендерної перформативности, вперше сформульованої Джудит Батлер, і які дозволили комплексне та детальне вивчення феномену дрег культури. Висновки дослідження тенденцій розвитку драг-культур у США, Німеччині та Україні дають новий погляд на «сценічну» фемінність, яка виникає внаслідок переплетення гендерної, расової, класової та національної ідентичностей та підриває основи гендерних ролей, нав’язані суспільством.

Біографія автора

Галина Котлюк, University of Regensburg, Lesia Ukrainka University in Volyn

Master of Arts in British Studies (University of Regensburg), Master of Arts in English Philology (Lesia Ukrainka University in Volyn)

Посилання

References

Blaser, C. (2005). “The Great Drag Queen Hype: Thoughts on Cultural Globalisation and Autochthony”. Paideuma, January 3. http://www.jstor.org/stable/40341889.

Bordo, S. (1992). “Postmodern Subjects, Postmodern Bodies”. Feminist Studies, February 10. https://www.jstor.org/stable/3178218.

Bordo, S. (1999). “Gay Men's Revenge”. The Journal of Aesthetics and Art Criticism, January 10. http://www.jstor.org/stable/432061.

Butler, J. (1990). Gender Trouble: Feminism and the Subversion of Identity. New York: Routledge.

Case, E-S. (1985). “Classic Drag: The Greek Creation of Female Parts”. Theatre Journal, January 3. http://www.jstor.org/stable/3206851.

Coles, C. (2007). “The Question of Power and Authority in Gender Performance: Judith Butler’s Drag Strategy”. eSharp, January 15. https://www.gla.ac.uk/media/Media_41211_smxx.pdf.

Davy, K. (1994). Female Impersonation: the Discourse of Camp. Hove: Psychology Press.

Edgar, E-A. (2011). “Xtravaganza!”: Drag Representation and Articulation in “RuPaul's Drag Race”. Studies in Popular Culture, January 5. http://www.jstor.org/stable/.

Hamamra ,B. (2018). “The Convention of the Boy Actor in Early Modern Tragedies”. ANQ: A Quarterly Journal of Short Articles, Notes and Reviews, February 7. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/0895769X.2018.1491284.

Harris, D. (1995). “The Aesthetic of Drag”. Salmagundi, January 5. http://www.jstor.org/stable/40548841.

Hekma, G. (1994). “A Female Soul in a Male Body: Sexual Inversion as Gender Inversion in Nine-teenth-Century Sexology.” Third Sex, Third Gender: Beyond Sexual Dimorphism in Culture and History, ed. by Gilbert Herdt, 213-239. New York: Zone.

Horowitz, K. (2013). “The Trouble with “Queerness”: Drag and the Making of Two Cultures”. Signs, January 5. http://www.jstor.org/stable/10.1086/667199.

Kaiser, Ch. (1997). The Gay Metropolis 1940-1996. New York: Houghton Mifrlin Company.

Kis, O. (2005). “Choosing without Choice: Predominant Models of Femininity in Contemporary Ukraine.” Gender Transitions in Russia and Eastern Europe, ed. by

Madeleine, H., Carlback, H. and Rastback, S, 105-136. Stockholm: Gondolin Publishers.

Maddison, S. (2015). “Is the Queen Dead? Effeminacy, Homosociality and the Post-Homophobic Queer”. A Journal of Cultural Materialism, January 4. https://www.jstor.org/stable/26920383.

McNeal, K. (1999). “Behind the Make-Up: Gender Ambivalence and the Double-Bind of Gay Selfhood in DragPerformance”. Ethos, January 3. http://www.jstor.org/stable/640593.

Muñoz, J. (1999). Disidentifications: Queers of Color and the Performance of Politics. Minneapolis: University of Minnesota Press.

Newton, E. (1972). Mother camp: female impersonators in America. Chicago: University of Chicago Press.

Ormand, K. (2003). “Oedipus the Queen: Cross-Gendering without Drag”. Theatre Journal, January 11. http://www.jstor.org/stable/25069177.

Raeside, J. (2011), “Six to watch: memorable Eurovision moments”, the Guardian, https://www.theguardian.com/tv-and-radio/tvandradioblog/2011/may/10/six-to-watch-eurovision-song-contest, February 9.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-30