ЕДИНСТВО КУЛЬТУРЫ КАК ПРИЗНАК ПОЛИТИЧЕСКОГО УСПЕХА (КУЛЬТУРНО-КОНФЕССИОНАЛЬНЫЕ ПРОТИВОРЕЧИЯ У ИСТОКОВ УКРАИНЫ)
Ключові слова:
Україна, Річ Посполита, культура, християнство, католицизм, православ’яАнотація
У статті розглядається питання протиборства руської православної
і польської католицької традицій на українських землях впродовж ХV-
ХVІІІ століть. Окремо виділяється вплив уніатської церкви і її роль у
цьому протистоянні. Визначено головні причини і фактори, що
зумовлювали світоглядні відмінності двох культурно-релігійних
традицій.
У другій частині статті здійснено аналіз культурної символіки і
традицій католицької і православної церков. Виокремлено процес
формування альтернативного способу мислення і світобачення. Автор
стверджує, що для руської православної традиції домінуючим є
есхатологічне християнське вчення. Історичні умови, які склалися на
українських землях у ХVІ-ХVІІІ ст. призвели до політизації цієї ситуації,
що зумовлює її актуальність і в наш час.
Посилання
Хорошо этот процес описал Гардзееў Ю., Магдэбургская
Гародня. Сацыяльная тапаграфія і маёмасныя адносіны ў 16 –
ст. – Гродна-Вроцлаў 2008.
Привилегии русского боярства в области крепостного права,
суда и правления были подтверждены Литовским Статутом
г. Первый литовский статут, Вильнюс 1991; ср. Главы:
III, с. 108-121 и XI, с. 268-279.
Ср. об этом: A. Jobert, Od Lutra doMohyły, E. Sękowska,
Warszawa 1994, s. 234, 248.
Ср. A. Naumow, Domus Divisa, Kraków 2002 s. 152.
г. Октября 9. Соборная грамота киевсеого митрополита
Михаила Рагозы и православных епископов принявших
униююю..., ibidem, док. № 32, с. 141-142.
Ср.: P. Chomik, Kult ikon Matki Bożej w Wielkim Księstwie
Litewskim w XVI i XVII wieku, Białystok 2003, s. 59-64.
г. Из донесения папского нунция в Польше Торреса,
Уния в документах, op. cit., док. № 50, с. 195, перевод с
польского.
Ср.: A. Naumow, Domus Divisa, Kraków 2002, s. 63-75.
А. Карташев, Очерки по истории русской Церкви, Т. 2, Москва
, с. 281.
См. протоер. Георгий Флоровский, Восточные Отцы V-VIII
веков, Москва 1992, с. 211.
Ср. R. Łużny, Pisarze kręgu Akademii Kijowsko-Mohylańskiej a
literatura polska. Z dziejów związków kulturalnych polskowschodniosłowiańskich w XVII–XVIII wieku, Kraków 1966.
Л. Сазонова, Симеон Полоцкий, в: Литература древней Руси.
Биобиблиографический словаррь, Москва 1996, с. 186-187.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Анна Ковальская-Стус
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).